torsdag den 24. januar 2013

Long time no see

Det ku' også være long time no sea... ;-) for strandvejr har det ikke været for nyligt.

Min mor var her i 4 uger og vi hyggede gevaldigt. Vi tog ikke på så mange ture, men et par stykker blev det da til. Se næste blog...
Jeg er endelig ved, at være ovenpå min sygeperiode, det lyder helt Fru Varnæs agtigt at være så'n lidt sygelig men altså...jeg har været uheldig denne vinter. Jeg burde da nok overveje at fodre mig selv med vitaminer.

Her faldt ca 5-10 cm sne den dag min mor rejste hjem. Landet gik nærmest i undtagelses tilstand pga det. Jeg kan ikke køre når det er sådan for mine øjne sidder fast rullet tilbage i hovedet på mig. Håber ikke vinden vender når jeg skaber mig sådan... haha... altså, der går panik i mange fordi det er glat men mange er samtidigt for nærige/dovne til at skifte til vinterdæk og så må man jo lide når der falder lidt sne. Og så tænker de sig ikke om mht at rydde bilen for sne, langt over halvdelen den morgen havde ikke skrabet sneen væk fra bilen så engang imellem falder der 50 kg sne fra taget ned på forruden... paniiiiik! man kan heller ikke se deres lygter for sneen... indsæt himmelvendte øjne her.

I mangel af kæledyr har jeg købt em masse Amaryllisser. Sjovt nok er de trip trap træsko og ikke samtidigt. Se selv:



 Der kommer 3 blomsterstængler på denne!

 Allerede vissen
 Her står de samlet i vindueskarmen.


2 kommentarer:

  1. Det er præcis det samme i England: folk skøjter livsfarligt rundt på deres nedslidte sommerdæk - samtidig med, at ingen har lært at styre en bil, når det er glat.
    Min datter er meget snesikker bag et rat, men er lidt nervøs for at færdes i sin bil pga. alle de andre, som bestemt ikke er det!

    SvarSlet
  2. Det er lige det jeg altid siger: man kan være en god bilist der ved hvordan man skal gebærde sig i sne og is, men hvis de andre ikke aner det så er man på den. Jeg ville ønske de ville indføre obligatorisk glatbane kursus ligesom i Danmark!

    SvarSlet