onsdag den 13. marts 2013

Høj The

Jeg har fået den strålende idé at holde Tea Party, hernede kaldet High Tea. Det har jeg været til sammen med veninder og bekendte flere gange, som regel på en café betalt i dyre domme. Forleden dag ,da jeg endnu engang sukkede efter forår, fik jeg den gode idé at jeg ville invitere et par damer til High Tea på lørdag. Som sagt så gjort. Vi har kun plads til at være 8, men det er også rigeligt i en lille lejlighed. Jeg har sendt en invitation ud pr. email og foreløbigt fået 3 tilbagemeldinger.
Jeg har endnu ikke fastlagt hvad jeg vil servere, men for at det skal være en rigtig
5 o'clock tea/high Tea/Tea party ting skal der være både mad-hapser og søde-hapser. Jeg har før bagt muffins med champignon og purløg så det overvejer jeg at lave, plus et par små finger sandwiches med f.eks avocadocreme med agurk og radiser i, en med peanut butter, honning og banan og små mini brødskiver med æggesalat.  Det søde bliver næppe noget problem... ;-)
Jeg kiggede i mine skabe efter 8 thekopper, der er kun krus og det er hverken hyggeligt eller High Tea romantisk nok, synes jeg. Jeg havde kigget på kopper alle mulige steder men blevet afskrækket over prisen (20-30 euro pr kop) og desuden var de enten for store og uden underkop eller for små og kedelige. I IKEA har de en fin hvid kop der egnede bortset fra at den er for enkel. Hmmm... what to do? Igår da jeg gik i vores lokale shopping center for at købe ind tænkte jeg, at jeg lige ville ind i en billig butik -'Euroshop', bare for at se om de havde et eller andet kagepynt eller andet High Tea materiale jeg ku' bruge... guess what! De havde hvide thekopper med underkop der lignede IKEAs til forveksling, men disse koster kun 1 € pr kop med underkop. Jeg købte straks 8, gik hen i hobby butikken og købte porcelænsmaling og spurgte hvordan man gør. Og så gik jeg ellers igang med at male kopperne.
Det er en del sværere end jeg havde forestillet mig og jeg er heller ikke så talentfuld som jeg havde forventet, tror ikke Royal Copenhagen ringer og tilbyder mig job... ;-) haha men det er faktisk lidt sjovt. Når jeg engang har fået malet dem alle sammen skal de en tur i ovnen for at blive brændt.
Når de ikke er i brug skal de bo i en lille fin opbevaringsbox til næste gang der skal være Tea Party. Jeg har også en æske fuld af små Senseo krus til når vi har mange gæster til kaffe.
Vejret er hæsligt idag, så det passer fint at sidde inde i varmen og male kopper! Og fredag bliver store bagedag så begge ovnene bliver tændt og hele huset ekstra varmt. Skønt! Lørdag sidder jeg så og hygger med Vegan High Tea ;-)... ak ja, så er livet da herligt!

8 kommentarer:

  1. Hvor er de fine.. Jeg er sikker på de høje te damer bliver imponeret over din kreativitet.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det. Jeg håber de klarer turen i ovnen fint.

      Slet
  2. Sikke en hyggelig idé med et te-møde og fine kopper du får malet og uhmm jordbærret ser lækkert ud..;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig også! Jeg er så småt ved at ha' fundet ud af hvad jeg vil bage. Håber jeg kan finde gode fine jordbær for det ser så flot ud med jordbær dyppet i chokolade!

      Slet
  3. Skøn idé at invitere til High Tea! Hvor er du sej bare at male selv, og hvor er det blevet flot! Jeg har prøvet engang for mange år siden, og det er nemlig slet ikke nemt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de pæne ord, jeg er selv tilfreds med de 7 af dem...
      Har hørt at der kommer ihvertfald 5 af de inviterede, mangler at høre fra 1 endnu. Alle glæder sig! Vejrudsigten siger 'dagsregn' på lørdag så meget det desto bedre med High Tea!!

      Slet
  4. Du er sej! Når man ikke har ordentlige tekopper, maler man dem da bare selv. Herligt :-)
    God fornøjelse med dit høje te-party :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellen! Ja det er en af fordelene ved, at være for fornæret til at betale 20-30 € for en fin kop, så kan man heldigvis selv! HA! Mig ska' de ikke narre... ;-)

      Slet