mandag den 14. november 2011

Hollandske blomster

De kan noget med blomster i Holland.
Her hvor jeg bor ligger der 3 blomsterforretninger indenfor et par min. gang. Supermarkederne har altid friske blomster.

Jeg elsker blomster og har næsten altid friske blomster i stuen.


Jeg tror der er Hortensiakrig her om sommeren, for når man kører gennem landsbyerne ser man den ene enorme hortensia efter den anden.
Jeg var ikke klar over, at de kom i så mange forskellige nuancer.


Sød blomsterkrukke på en udendørscafé.

En buket orange tulipaner pakket i en gavepose; en sjov måde at gi blomster på, det er lidt utraditionelt. Det var flot!

Sådan skal min kommende have se ud... ;-)

Og med et par krokus i forhaven...

3 kommentarer:

  1. Hej helt deroppe nordpå ☺.
    Jeg kender godt diskussionen om det hvide og grove brød ☺. Heldigvis er Frank efterhånden blevet omvendt til det grovere mørke, men han klapper absolut ikke i hænderne af fryd, hvis der er dansk rugbrød på madpakken ☺.
    Tak for rundturen i Delft, jeg har kun været der et par gange, man kan genkende enkelte steder af dem du viser, bl.a. antikvitetsforretningen. Hvad jeg især husker fra Delft er, at det var der, jeg for første gang på en Bruin café smagte bananøl ☺.
    Jeg ville godtnok heller ikke have noget imod at vinde et par billetter til London, tænk at kunne gøre lidt juleshopping derovre, plus alt det andet skønne som byen har at tilbyde ☺.
    En skøn solskinsdag til dig.

    SvarSlet
  2. Bananøl... det har jeg også smagt en gang. Nu er der forskellige bryggerier der laver bananøl (og chokolade øl) og nogen af dem er ok ok, men den jeg smagte var ikke fra et typisk ølbryggende land så den smagte ikke godt!! ;-)

    SvarSlet
  3. Chokoladeøl? Det lyder spændende, sådan en må jeg vist på jagt efter. Jeg er sikker på, at husbond vil sige, at det ikke har noget med øl at gøre, men det ville da være sjovt at smage.

    SvarSlet