tirsdag den 12. juli 2011

Ferie

Æv, ferien er næsten slut....

Vi var i Rimini, Italien med Henks familie og det gik godt. Jeg var lidt spændt på om det sku' lykkes at være afsted 11 personer, men det gik over al forventning...ihvertfald min.  Det var en strandferie hvor vi hver dag masede ned på stranden og lå i de betalte strandstole under parasoller. Henk og jeg boede på nr 15. De står 2 og 2 sammen. Det var ganske hyggeligt, men da jeg er hvid som et lagen med en del rød pigment i huden (tak mor) så lå jeg KUN i skyggen med solfaktor 30 de første dage og 20 de sidste dage. Jeg blev kun lidt brun og næsten ikke skoldet.  Min svigerfar ser ud som om han kommer fra syden; han bliver brun bare han hører vejr udsigten, han ser sund og frisk ud med den kulør.
Den ene dag efter frokost, lige i den værste middags hede hvor ethvert andet normalt mennesker holder Siesta, tog vi til San Marino og havde Dennis med. Det var en hård vandretur op af et bjerg for at se borgen...og så lige i middagsheden...  heldigvis var der mange butikker så der blev mange pauser undervejs. Jeg købte en lækker lille fiks italiensk skindtaske og Henk fik en pung og et bælte.
Italienerne har et væld af ærgerlige etiketter på øl og vin bl.a med Hitler og Mussolini, det er sandsynligvis ment som en "sjov" souvenir til åndssvage turister der vil købe alt... men jeg er ikke helt overbevist om, at det virkelig kun er til turister.  Henks søster og svoger var på  restaurant dernede og fik næsten pizzaen galt i halsen da de opdagede at der hang et foto i glas og ramme af Mussolini og et af Hitler, der hang lidt højere end Il Duce! Bræk!
Alle de der syge etiketter så vi også i San Marino, og også Homer Simpson's øl DUFF BEER, jeg købte straks en til Dennis for det var da komisk! Det synes han heldigvis også.
Det var en god tur til San Marino, der vil jeg gerne til igen!
Mens vi havde føjtet rundt i San Marino blev hele familien interviewet til lokal avisen; de lavede hver dag en artikel om hvert strand stykke, vi lå på nr. 84 der var ejet af en Norsk dame, Grethe og hendes italienske mand hvis navn jeg har glemt. Så svigerfamilien fik deres 15 min. berømmelse i Italien. Med foto og det hele...
Den sidste dag i Rimini, fredag, var det 39 grader, det var den dag vi havde sat af til vandrertur i Rimini city for at se på levn af romerriget, det var meget spændene men varmt! Vi gik ind og bestilte sodavand for at få væsken på plads, og Henk bestilte en "Grande Cola", da den kom var det et tysk ølkrus på 1 l. og han ku' dårligt løfte kruset med 1 hånd så svækket han var af varmen hahaha. Han påstår at han aldrig før har drukket så meget cola på 1 gang. Nej, det er vist kun hackere der gør det.

Hjemme igen og har 2 dage tilbage før vi starter igen med arbejde. Har allerede fået et par ordrer på kager så det er da fint.

Jakko blev meget glad for at se os og var glad for, at komme hjem igen. Sjovt at så lille en fugl kan vise sine følelser så tydeligt.