søndag den 29. september 2013

En røverhistorie...

Henk arbejdede på TU Delft (teknisk uni) i mange år i administrationen. Han har fortalt mig følgende pudsige historie fra dengang:
De havde et meget solidt pengeskab på personale kontoret. De fandt ud af HVOR solidt det var en morgen da de mødte ind og det store pengeskab lå væltet på gulvet. Indbrudstyve havde kæmpet med, at få det brækket op uden held og på pengeskabet var der lagt en seddel hvorpå der stod:
Godkendt af Indbrudstyvene

Samme kontor havde et røveri en formiddag. Henk var gået på toilettet med et mindre maveonde og var væk i ca. 5 min. Da han kom tilbage ind var der panik og vild opstandelse for der havde været røveri mens han sad på potten... De fandt iøvrigt aldrig røverne.

Kun 3 måneder til indbrudstyvenes fest... ;-)

10 kommentarer:

  1. Haha... Så er et pengeskab virkelig godkendt.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det må man sige. Jeg kommer altid til, at tænke på Olsen Banden når jeg hører om pengeskabs tyverier m.m. :-)

      Slet
  2. Et pengeskab godkendt af eksperter ... :-)

    SvarSlet
  3. Tyve med humor :-)
    Det minder mig, om et tyveri, der var på min tidligere arbejdsplads for mange år siden. Det var et stort kontor, hvor der kom mange fremmede personer der skulle et ærinde. Jeg mødte en herre på gangen, han nikkede pænt goddag, og vi fortsatte til hver vores. Skæbnen ville at der var stjålet nogle ting, så politiet kom ud med det store forbryderalbum, og jeg genkendte manden, som ellers virkede nydelig og meget sympatisk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja man kan ikke skue hunden på hårene!
      Ret fedt at du genkendte ham...

      Slet
  4. Virkelighedens verden overstiger sommetider fantasiens :-)

    SvarSlet