søndag den 15. september 2013

En euroknaller ferie...

På hollandsk (og tysk tror jeg) hedder en vare til kun 1 euro en "Euroknaller". Og det kan man vist roligt sige at vort ferieophold i Tyskland var!
Som fortalt i et tidligere blogindlæg (Ferien og pæoner) købte jeg på hotelværelses auktion et 3 dages ophold for 1 euro.Da jeg efterhånden er mester i at byde og købe billigt på den auktion fik jeg det fikset så vi havde 2 overnatninger 2 forskellige byer på vej til grænsen. Så vi overnattede først på et majet fint hotel i byen Zeist som ligger i nærheden af Utrecht, det var et skønt hotel og absolut de 23 euro værd jeg havde givet for det ialt (inkl. morgenmad) ;-)  Vi gik flere ture i byen og kiggede på herlighederne.
Næste stop var en lille bitte landsby; Boekelo, den ligger tæt ved Enschede og grænsen, det var et 'Resort' hotel hvor man kunne købe sig til Spa behandlinger og hvad ved jeg. Det begyndte at regne da vi ankom og det fortsatte til vi var kommet tilbage til Delft 4 dage senere. Suk!
Nå, men endelig kunne vi køre mod Sauerland og vores Euroknaller hotel. Sauerland ligger i, omend ikke bjerge, så ihvertfald højere oppe for jeg ku' mærke i mine sarte øren, at jeg var kommet op i højderne. Gisp der var smukt! Det var næææstenn lige så skønt som Tyrol, næsten... der var også ligeså koldt som i Tyrol, så jeg måtte finde en butik for at købe et eller andet varmere tøj end det jeg havde med, den eneste butik vi kom forbi på landevejen var Lidl så der gik vi ind og fandt en pakke med 2 langærmet T.shirts til € 6.99 altså noget dyrere end hotellet, for de penge ku' vi ha' blevet på hotellet meget længere ;-)
Hotel 'Haus zur Zonne', jeg havde læst i andre gæsters beskrivelser at det var gammeldags. Ja og? Det ville da ha' været meget underligt at rejse i Sauerland og se på huse med blomsterkasser hængende overalt og så træde ind i et 'fagre ny verden' hotel. Indretningen var 90'er agtigt, men meget rent, hjemligt, hyggeligt og venlig atmosfære. Vi blev budt velkommen med et håndtryk. Jeg tænkte et par gange over om de mon vidste vi kun havde betalt 1 euro... Det virkede ikke til, at det generede dem.
Da vi checkede ind tilbød han at vi kunne 'upgrade' til et større værelse for kun 20 euro, da vi havde set på begge værelser slog vi til fordi det store værelse var dobbelt så stort som det almindelige. Så vi endte altså med at betale hele 21 euro for opholdet... nå, vort budget overlevede det. Der var ikke morgenmad inkl. i prisen, den kostede 8:50 € pr.person og var som alle tyske morgenmad buffeter stor og grundig. Alt gør de grundigt de tyskere!
Vi valgte også at spise på hotellet fordi det var noget nemmere end at sku' ligge og køre rundt og søge efter mad, når der nu var god tysk hjemmelavet mad indenfor dørene. Det var godt! Og priserne var latterligt lave!
Sauerland Forel til fruen som elsker en god fisk! :-P 
På grund af regnen kom vi ikke ud og vandre i højderne, det stod ned i stænger non-stop i de dage vi var der så vi fik istedet set et lille shopping center og nogle supermarkeder. Vi var også på en hel masse cafeer og endda MacD fordi de har gratis wifi som nu ikke virkede alt for godt.

***
Alt i alt var det bestemt pengene værd også hvis vi havde betalt fuld pris. 

8 kommentarer:

  1. Det var ellers smart nok gjort af dig, og en ferie, hvor alle vist kan være med rent økonomisk ;-)
    Men ret ærgerligt med vejret ...

    SvarSlet
    Svar
    1. En billigere ferie findes næsten ikke! Hotellet var fint nok og det var en god oplevelse, havde ellers haft bange anelser pga prisen.
      Vejret kan man aldrig regne med ;-)

      Slet
  2. Øv at vejret var så ringe alle dage, men til den pris kan man nok ikke også få sol og varme.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis det havde hjulpet på vejret at betale lidt mere havde vi gerne gjort det. Ærgerligt at man ikke kan det ENDNU ;-) hahaha!

      Slet
  3. Jeg ved fra Camilla, som jævnligt tager på hundeudstillinger i Tyskland , at der er mange gode og billige hotellet at få, men 1 euro har jeg dog aldrig hørt hende nævne.
    Det vejr er ikke til at regne med, men vi har altid regntøj og gummistøvler med, med mindre vi tager en chartertur sydpå. Der varer regnen også sjældent ret længe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved ikke hvad vi tænkte på da vi pakkede for vi havde heller ikke varmt tøj med. Vi tænkte vist på sol og sommer fordi det var ferie...
      Zimmer Frei er det velkendte skilt i Tyskland hvor man kan bo meget billigt. Har dog ikke prøvet det endnu. Tror som dig at det ikke kan fås til 1 sølle lille bitte euro.

      Slet
  4. Et 3-dages hotelophold for 1 euro er da helt utroligt, men synd at I blev snydt for sol og varme :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sjovt nok talte vi med et par andre gæster der også havde købt deres ophold på samme auktions side, de pralede af at de kun havde betalt 7 euro for deres værelse. HA! Amatører! ;-)

      Slet