tirsdag den 7. maj 2013

Pelargonier igen...

Aaaah så er det endelig tid til blomster på altanen! Solen har skinnet, næsten alt er sprunget ud og det er bare noget så skønt. Så tiden er inde til at også altanen skal pyntes med blomster som vi plejer.
Vi kørte ud til et blomster 'kwekerij', det er en planteskole. (Sjovt nok oversatte jeg lige ordet Kwekerij på google, den oversatte det til 'Børnehave'... og det er fordi på engelsk er det et 'Nursery' som jo bekendt både er en planteskole og børnepasning. :-D komisk!)
Vi kørte til den samme som sidste år. Tænke sig de havde sat prisen op siden sidst, hvor vover de?! Hele 5 cents mer'! ;-) Hihi... altså en pelargonie koster kun sølle 0,75 cents! (Ca. 5½ krone) Det sprængte ikke ligefrem budgettet. Vi købte 24 pelargonier. Det viste sig at være for lidt, så imorgen må jeg ned efter et par stk. mere i blomsterbutikken på hjørnet.
Den gamle gartner er i sving. Den vits er spildt på Henk for han kender ikke sangen... men jeg fniser begejstret af den hver gang...
Med Rotterdam i baggrunden.
Med Haag i baggrunden.
Måske er det en Moske i baggrunden...
Og så er der nogle små fine, søde og farvestrålende ting der nu hænger under soveværelses vinduet. Håber de vokser dig store og stærke.
Håber ikke sommeren faldt tirsdag d.7. Maj i år... 8-/

8 kommentarer:

  1. Det er pelargonietid, men i Danmark koster de en hel del mere. Det ser hyggeligt ud på jeres altan. :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig til, at få¨plantet de sidste blomster og få ryddet op, så bli'r det skønt at sidde på altanen og nyde alle vores blomster.

      Slet
  2. Dejligt med smukke planter i altankassen, og sikke en imponerende udsigt I har!

    SvarSlet
    Svar
    1. Udsigten bli'r man ikke træt af, det er også den der holder os tilbage fra at flytte. Vi ville gerne bo i (række)hus med en lille have...

      Slet
  3. Det er så dejligt når man kan begynde at plante sommerblomsterne ud.. Så billigt får vi ikke pelargonier her i landet, men det kan nok alligevel ikke betale sig selv at hente dem i Holland. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lad os se... bropenge eller færgen? Benzin og alle spise/kaffepauser på den lange køretut... nej, det kan såmænd nok bedst betale sig at købe pelargonierne i Danmark trods alt. ;-)
      Vi har købt de sidste blomster idag og måtte hoste hele 1½ euro op for en pelargonie... ;-)

      Slet
  4. Hvor er de flotte jeres altankasser, det er simpelthen bare så hyggeligt, når det er tid for udplantning, så er der forår. Jeg købte i den første uge af Marts nogle stedmoderblomster ved Boerenbond til ingen verdens penge. De skulle bare lige holde Franks fødselsdag over, så jeg kunne få plantet nye farver. Men de er hårdhudede de stedmoderblomster, de bliver bare ved og ved. En nabo kom og spurgte hvad specielt jeg havde gjort ved dem, for sjældent havde hun set så store stedmoderblomster. Så det varer lidt inden jeg kan få nye farver, men gult er da også pænt ☺.
    Det er lidt øv, at jeg ikke så den Søstrene Greene, da vi var i Groningen sidste år, men på den anden side set, så er der jo en grund til en ny tur til det høje nord.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja stedmoderblomster holder hele året, det er nok dem der er frostsikret du har fået fat i... Giv dem til naboen ;-D hihi!

      Jeg tror Søstrene Grene er ny i Groningen, det var ihvertfald mit indtryk. Jeg har iøvrigt set at TIGER spreder sig hastigt i Holland, så måske en dag kommer også nogen i nærheden af os... Delft kommune vil ikke ha' den slags udenlandsk nymodens pjat ind så jeg kommer nok til, at ta' til Haag eller Rotterdam men det er så sandelig heller ikke noget problem!! Bare kom med dem!

      Slet