tirsdag den 2. april 2013

Så er der forårsblomster!

Igår var der tid til en lille udflugt for familien. Min influenza er på retur, forkølelsen ligeså og hosten kommer og går, feberfri og klar til sjov! Solen skinnede (!) og det var ca 5 graders VARME! og det var da ikke til, at stå for så vi pakkede min mor i bilen og kørte en runde for, at de på alle de skønne forårsblomster i vejkanterne. Først kørte vi hen og så på midterrabatten her i Delft der normalt bugner af påskeliljer, de var endnu ikke sprunget ud så turen gik videre til Rotterdam,  i nærheden af Henks arbejde lige når man er kørt af motorvejen mødes man af dette:


Henk fryder sig over synet hver dag i disse dage... det ka' man jo godt forstå!
Bare rolig; han sidder ikke på blomsterne! 
 
Se her, svigermor...
Jo, selvom det stadigt er koldt er foråret kommet!!
Der er for længst kommet små lam i Delft, men det er for koldt for dem at være ude så de blev ikke fotograferet.

6 kommentarer:

  1. Sikke et fantastisk syn - jeg tror ikke, man kan finde noget lignende her i Danmark.
    Dejligt at du er ved at være rask igen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi talte en del om mon danskerne ville lade være med, at plukke blomsterne. Jeg har tit set f.eks syrener blive brækket af og det er så ærgerligt synes jeg. Vi skal nyde naturen ikke ødelægge den.

      Slet
  2. Smukt!
    Det er jo på denne årstid, vi glæder og fryder os allermest over blomsterrigdom.
    Man kan sige, at det er ærgerligt, at andre ikke får glæde af syrenerne, hvis nogen tager blomstergrenene, men faktisk fremmer det næste års blomstring, hvis man plukker eller ligefrem skærer busken tilbage :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes bare det må være stadsingeniørernes opgave at beskære, ikke dem der er for nærige til at købe blomster i en butik ;-)
      Der var førhen et sted i København med MANGE påskeliljer, måske mere end 1000, på en græsplæne. Der så jeg af og til folk traske rundt i blomsterne med deres hunde. Respektløst! Det er så'n noget jeg bli'r sur over :-(

      Slet