tirsdag den 6. marts 2012

Skattebasserne...

Så er det skattetid igen. På hollandsk hedder skat 'belasting' hvilket med danske øjne er et meget passende ord... ;-)
Jeg har snart boet hernede i 5 år og sjovt nok skriver den danske SKAT stadigvæk til mig... belastende ;-D
Jeg har glemt at udfylde selvangivelse, har jeg lige opdaget, men jeg troede ærlig talt ikke det var nødvendigt for jeg er jo udvandret...det står der i de offentlige computere hvis de indtaster mit CPR nummer.  Nå, men dem om det, de lader vel høre fra sig hvis der er noget de vil vide...eller også bliver jeg anholdt næste gang jeg lander i Kastrup... hahaha.
Idag er Henk ude hos nogle tidligere kollegaer og lave skat for dem, det gør han hvert år for en del mennesker for det er han ret god til, han ved hvad der må trækkes fra og meget mere. Det er nemlig en slags national sport hernede at trække fra i skat. F.eks den medicin eller behandling vores private sygeforsikring ikke dækker, det bliver trukket fra i skat. Henk kender alle de underlige regler så familie og venner kimer os ned i denne tid.
Han får oftest en flaske sprut som tak for hjælpen eller vi bliver inviteret på middag og det er helt fint for det er ikke fremmede han arbejder for. Det forklarer altså også hvorfor vi har så mange flasker i spiritus skabet, for ingen af os drikker ret meget, det er yderst sjældent der bliver skænket op, så det hober sig jo op. Det kommer os til gode når vi bliver forkølede for den slags "kureres" vel bedst med en romtoddy eller andet af den slags, ikk'?! ;-)
Nå, men vores egen skat er ordnet og han mener vi skal have ca € 800.- tilbage... det glæder jeg mig til!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar