fredag den 2. december 2011

Computer problemer


ÆV! Vi har computer problemer på begge computere!
Den stationære er overfyldt påstår Dennis, Henks søn, så vi har tømt af og gjort ved og måttet geninstallere windows m.m. og for, at det ikke skal være løgn er min bærbare også ved at gå til de evige jagtmarker! Først troede jeg den var overfyldt for jeg har mindst en million billeder på m.m, men så begyndte den pludselig, at blive for varm og lukke ned i utide så blev jeg klar over, at det er ventilatoren den er gal med. Det er ret så belastende når man nu arbejder på computeren hver dag. Min chef kom straks rendene med en anden bærbar, men det er en apple og de er noget man (jeg) skal vende sig til. Så fandt jeg på at sætte min egen bærbare på en gryderist (meget fikst kan jeg godt betro...) det hjalp lidt og så fik jeg det geniale råd (fra benedictes søn Silas), at lægge frost brikker under. Det er endnu mere fikst men det virker... sikken en gang Storm P når jeg skal arbejde! Når jeg skal til at arbejde henter jeg gryderisten i køkkenet og så ud i fryseren efter en frostbrik som måske skal skiftes ud undervejs, afhængig af hvor længe jeg skal arbejde. Computeren har ikke lukket ned én eneste gang siden jeg er begyndt på min Storm P opstilling! Så mit gode, omend utraditionelle, råd er hermed givet videre.  Samtidigt er der også en lille forklaring på hvorfor der har været så stille her fra Delft.
Håber snart jeg får computertid til en lille blog... God weekend til alle der læser med!!

2 kommentarer:

  1. Sådan en computer både stationær og bærbar fungerer jo også lidt som en støvsuger kan man se hvis får den skilt ad. Ofte når blæseren på en bærbar går amok og lyder som en jetmotor er det fordi den ikke kan få luft nok på grund af tilstopning med støv. Jeg vil foreslå at du får en computernørd til at rense den, for hvem der har mod på at skille den er det ikke så svært. Min datter fik det gjort gratis i en butik en gang, men det er nok ikke normalt selvom det kun tog 5 minutter. Hun har efterhånden også lært at man ikke skal gå i seng med computeren ovenpå dynen for så dør den af overophedning og kan slet ikke startes igen før den er kølet ned igen efter en time eller to.
    Nå men det var bare mit lille råd..

    Fortsat god dag..

    SvarSlet
  2. Hej Jønne, tak for dit råd. Jeg var ikke klar over, at man kan rense sin bærbare. Jeg troede at det nærmest automatisk at der skulle en ny ventilator i, og den koster dyrt...sagde min chef. Hen mener at det koster et par hundrede euro og så kan man ligeså godt købe en ny... det holder jeg fast i et par dage endnu, for jeg skal have kontrakt møde med ham på tirsdag og har tænkt mig, at bede om lønforhøjelse, bare så lønnen følger inflationen... og så jeg kan erhverve mig en ny bærbar... ;-) Bagefter renser jeg pc'en.
    MVH Mai-Britt

    SvarSlet