onsdag den 22. juni 2011

Kager


Mit lille kagefirma er gået i stå fordi jeg har brugt mange måneder i Danmark for, at hjælpe min mor da hun var syg. Nu går det bedre med hende så nu er det tid til, at puste lidt liv i kagefirmaet De Deense Zoetekauw - Den Danske Slikmund!
I anledning af mine svigerforældres 55 års bryllupsdag lavede jeg 2 lækre jordbærlagkager der var overfyldt med jordbær, jeg brugte 3 store bakker jordbær til 2 kager, så man kunne da mærke man fik jordbær. Den ene var med vaniljecreme og flødeskum med tonsvis af bær i, som en helt almindelig lagkage, den anden var med flødeskum med creme fraishe og det var nok en smule overdrevet, men da de ikke kender lagkager synes de den var fantastisk. Den så også indbydende ud pyntet med jordbær skiver.

Hele familien synes om den og den ene svigerinde, Ineke, er nu igang med at promovere mine kager så jeg fik en bestilling på en kage til en dåb, den skal være i 2 etager ligesom en bryllupskage. Og gulerodskage, så det bliver lidt alternativt. Som tidligere nævnt kender de ikke gulerodskager hernede, men elsker dem når de smager den.
Jeg har et småkagestempel og vi lavede over 100 småkager med forskellige tekster i til deres 55 års fest. Det blev de glædeligt overrasket over, desværre har jeg haft ondt i skulderen i dagevis siden. Det var hårdt arbejde.
Nu overvejer jeg, at bage en kage af en art til Henks kollegaer i den højtidelige anledning af vores ferie... den slags SKAL fejres (for jeg TRÆNGER til ferie!), det gør de heller ikke hernede, de har kun kage med til deres fødselsdag og det er da for kedeligt. Henks kollegaer er flinke til at bestille hos mig så jeg forsøger altid at bage superlækre ting til dem så de kan smage og blive afhængige... kagepusheren fra Holland... ;-)
Her er de småkager jeg bagte til Henk som en overraskelse da han blev Opa igen. Opa betyder bedstefar, det var da Dion blev født i januar 2011. Jeg havde lavet en kage til Henk til arbejdet og så havde jeg bagt ca 50 småkager med Opa Henk stemplet i, det havde han ikke set så han tog bare poserne op og gav dem til sine kollegaer så de ku' smage. Damerne hylede op: 'Er du blevet opa?! 'Tillykke' kindkysse og alt det der... og han mååååbede for han anede ikke hvordan de vidste det. Resten af dagen kom den ene kollega og chef efter den anden og ønskede ham tillykke, for han havde lagt småkagerne ind i opholdsrummet hvor de alle kommer ind efter kaffe.
Sjovt, ikk'?!