torsdag den 23. juni 2011

Jeg elsker Tulipaner


En orange papegøje tulipan fra Keukenhof. Jeg ville gerne bo i Keukenhof hvis det var muligt.
Det er det selvfølgelig ikke men der er bare SÅ skønt!! Hver gang jeg har været der har jeg taget vildt mange fotos. Godt man er gået over til digitalt for ellers havde det været dyrt i film.

Meget heldigt at blive gift med en hollænder når nu tulipaner er yndlingsblomsten!!
Til vores bryllup i Danmark havde vi bestilt ca 250 tulipaner i Holland, dem kom Henks søster med i en spand i en papkasse i bilen.



De overlevede og endte med at se sådan ud på bordene:


Og det var jeg godt tilfreds med.

 
Vi havde købt hollandske minitræsko i en souvenir butik i Delft, dem hang vi på tulipanerne for at ingen sku' være i tvivl om, at der var en hollænder involveret i brylluppet. Det var nu min idé; Henk er helt uskyldig... 

I Holland produceres der nu, hovedsagelig på de lave, sandede jorder mellem Nordsøen, Leiden, Amsterdam og Haarlem, 3-9 mia. tulipanløg årlig, hvoraf en meget stor del eksporteres til flere end 100 lande.(info hugget fra Gyldendals åbne encyklopædi)

Det er fra Keukenhof i 2009. De minder mig om fugleunger der skriger på mad...

 WOW!  Er de bare orange eller hvad?! 

Og der er da nok af dem... 




Blive træt af tulipaner? Aldrig!