fredag den 2. maj 2014

Neurologisk kage...

Min søster sendte mig et par gamle fotos tilbage fra ca. 2004 hvor jeg arbejdede i 6 måneder på Rigshospitalets Neurologiske ambulatorium. Den sidste dag medbragte jeg en kage der skulle forestille klinikken. Jeg lavede en meget lang chokoladekage, dvs at det var en bradepandekage der blev skåret i 2 og lagt i forlængelse af hinanden. Jeg havde lavet marcipan figurer sammen med min mor, søster og hendes svigerdatter, der forestillede patienter, læger, sygeplejersker og kontorpersonalet. Det var en succes og alle fik sig en sund latter.
Desværre er der ingen fotos af kagen som den så ud da jeg stillede den på bordet i spisestuen. Det var før jeg fik digitalkamera.
De er lidt svære at se.

De 2 der ligger ned er patienter, ham uden bukser på er en patient der får foretaget en Lumbal Punktur. Da jeg satte den på kagen satte jeg en tandstikker i ryggen på ham som blev holdt af en hvidklædt figur.
Nederst til højre står en figur med pinde i hovedet. Det skal forestille en patient med brækket hals, der har stativ på hovedet for at holde det hele på rette plads. Dem havde vi et par patienter af mens jeg var der. 
Den var noget så sjov at lave og alle kollegaerne elskede den!!

2 kommentarer:

  1. Sikke en fantasi - og tålmodighed :-) - kan godt forstå, den blev populær!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg havde glemt den indtil min søster talte om den... ;-)

      Slet