tirsdag den 3. april 2012

Bryllupsdag

Vi har snart 5 års bryllupsdag. Den slags SKAL fejres i svigerfamilien og vi har faldet tungt ved siden af fordi jeg ikke har gidet fejre vores. Vi holdt den første og så meddelte jeg Henk og hans familie, at den næste vi fejrede var 5 år. Og det er så lige om lidt. Jeg er nødt til, at holde ord... det påstår de andre i hvert fald så jeg er begyndt at overveje hvad jeg skal servere. De bliver inviteret til kaffe og drinks efter kl 19:30. Det er ret almindeligt her og ingen finder det underligt. Vi har delt det op så hans forældre og søskende kommer d. 21.4 og børnene plus niecer kommer et par uger senere til Brunch. Vi har nemlig kun 11 siddepladser så vi må gøre det på den måde.
Jeg har tænkt over hvilken kage jeg skal lave. Den skal være dansk og nem at lave så jeg tror en lagkage vil være på sin plads. Sidste år lavede jeg jordbærlagkager til svigerforældrenes bryllupsdag og ikke et øje var tørt
Jeg tror jeg vil lave en frugt lagkage med æblemos, vanillecreme med banan på med lidt chokolade over, pynte med flødeskum og mandariner fra dåse. Lyder det ikke meget godt?! Efter kaffe og lagkage skal der fyldes små hyggehapser på dem og drinks. Det bliver øl, vin og sodavand dertil forskellige små lækkerier som jeg endnu tænker over hvad jeg vil lave. Noget man ikke behøver en tallerken for at spise. Hollænderne kan noget med hapjes som de hedder her. Jeg overvejer at lave oliven med bacon om i ovnen, små butterdejs ting med feta, ost eller skinke fyld. Oliven/mandel kringler, ostestænger og så er jeg i tvivl om resten. Som regel køber de det færdigt og varmer det i ovnen, men det er under min værdighed! ;-) Jeg er stadig i fuld sving med at læse kogebøger for at finde inspiration. Nogen forslag?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar