torsdag den 26. januar 2012

Husmor i Holland

Yep, den er go' nok; det er mig! Jeg har haft flere mad ting igang i denne uge; blandet krydderier og andet godt.
Jeg lavede min egen vanilje ekstrakt. Sidst vi var i Canada købte jeg en flaske mexikansk vanilje ekstrakt som vi altid brugte da jeg boede i USA (da jeg var ung i forrige århundrede). Jeg synes det gi'r en bedre smag end vanillesukker og så ved jeg hvad der er i.

Det er såre enkelt at lave:
Jeg købte en patentprop flaske. Rensede den. Tog 3 vaniljestænger og flækkede dem, lagde dem i flasken og fyldte op med vodka. Lukkede proppen til og har sat den mørkt og køligt med dato på, der skal den stå i 2 mdr. Den vil skifte farve og blive mørkere.

Så bruger man ca. en tsk når man laver desserter eller bager istedet for færdigkøbt vanillesukker.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar