onsdag den 10. august 2011

Vand is af friske bær

Jeg har flere gange lavet mine egne vand is, dels fordi det er nemt og lækkert men også fordi jeg så ved hvad der er i; mange farvede ting har naturlige farver som paprika ekstrakt og det er jeg allergisk overfor.

Da jeg var i Danmark lavede min mor og jeg vand is af blandede bær som vi kogte godt med vanilje og lidt sukker og hældte i hendes ispinde forme. Da jeg kom hjem og vejret blev lunere fik jeg lyst til is og lavede det selv af friske hindbær og jordbær og det smagte fantastisk. Desværre har jeg ikke den samme slags ispinde forme som min mor, hun har nemlig en holder med 6 løse forme i så man kun tager dem man skal bruge ud af fryseren. Jeg troede jeg var smart og havde købt en silikone form, men den er overhovedet ikke smart! For det første er det 1 hel form, for det andet kan man ikke få dem ud, selvom den er noget så blød og føjelig når den ikke er frossen. Så nu skal jeg lede efter ispinde forme...

29/5 2012 - Opdatering:  Jeg har netop "opfundet" en ny gør-det-selv is: Mos meget modne bananer, rør vanillesukker i og kom en passende mængde yoghurt i, røres godt. Hvis man er til chokolade kan man hakke det meget fint og komme det i. Husk at chokolade bliver hårdt som sten når det er frosset. Det fordeles i ispindeforme og fryses.

Har fundet en site med isopskrifter.
Klik her: http://www.iselsker.dk/isopskrifter.html 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar