torsdag den 25. august 2011

Massage og udflugt

På Henks arbejdsplads fik de en 'oplevelse' i årsgave (også kaldet julegave). Det fik han også sidste år og der brugte vi den på en tur til Amsterdam med en times sejlads i havnen på Pandekagebåden, der spiser man pandekager til man er blå i hovedet mens man sejler en runde i havnen.
I år skulle den bruges på noget andet og det har taget os næsten 8 måneder at bestemme os for hvad det så skulle være. Først havde vi bestemt os for en farvestrålende hængekøje med stativ, men opdagede i sidste sekund inden vi bestilte, at stativet skulle købes dyrt ved siden af. Så gik der igen et par måneder før JEG (den gode hustru) sagde, at han da skulle få sig en god gang massage, Henk er nemlig massør og giver gavmildt til alle venner og familie og har sågar også et par kunder der betaler det ringe beløb af € 13,. for ca. ½ time massage af ryg og nakke. Så nu måtte det da være hans tur til en god massage. Så vi bestilte tid i Vlardingen, en lille by ca 15-20 km fra Delft, i massørsalonen SENSA på Hoogstraat. Henk sagde bagefter at den kan anbefales... så hvis nogen kommer forbi Vlardingen og har € tilovers...
Mens han blev masseret gik jeg tur med kameraet i regnvejr og kiggede på den gamle by.
Rådhuset. De har fine gamle pyntelige bygninger som rådhuse i mange af de gamle byer. Meget dekorativt. Det er svært at se på fotoet, men der står en figur med vægtskåle...symbolet på retfærdighed. Jeg troede derfor først, at det var domhuset.
Bagefter viste jeg begejstret Henk mine billeder og spurgte om han kendte Rådhuset? Ja da, det var da der han blev gift første gang... jeg var lige ved at slette billedet igen men besindede mig for det er jo ikke rådhusets skyld, vel?! Desuden er det ca 100 år siden eller lign. Jeg havde glemt at Henk faktisk boede i Vlardingen i ca 3 år og drengene er født der.







August og bladene er allerede gule på træerne...  Sørgeligt!

Blomstertrappen i Vlardingen. Meget iøjenfaldende og flot indslag i gadebilledet.
Ingen hollandsk by uden en mølle! 

 Kanal og springvand hører også med!!
Det er faktisk en gammel fiskerby, men pga regnevejret var vi ikke i stødet til at gå rundt og lede efter motiver til gode fotos. Men byen er faktisk et besøg værd  også på trods af regnvejret.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar