tirsdag den 9. august 2011

Praktikpladser i Holland.

Jeg må indrømme, at jeg ikke helt er klar over hvordan og hvorledes det foregår med praktikpladser her i Holland, men Henks børn, niecer m.m. er på praktikplads under uddannelsen i tide og utide og det er forskellige steder hver gang. Om de modtager en form for løn (student almisse de sikkert ikke kan leve for...) er jeg ikke sikker på, jeg har mere lagt øre til brok over kollegaerne eller andet på deres STAGE som det hedder her. Nå,  men det jeg egentligt gerne ville fortælle om er, at nu skal Thalisha, som er Henks søsters yngste datter, lige straks 20 år, på en ny STAGE. Og hun har søgt---og fået--- en praktikplads i... hold fast... CURACAO!! det er en af de Hollandske Antiller og indtil for nyligt under Hollandsk administration eller noget i den retning, de er i hvert fald fra oktober 2010 blevet en selvstændig stat i Holland.  Uanset hvad det er ligner det paradis og drømmenes drøm at skulle bo der i 6 måneder!
Billedet er tyvstjålet fra: Curacao

Thalisha er ved at uddanne sig inden for rejse branchen og har i sin studietid været "tvunget" på flere rejser med skolen...den stakkel...  De var i Paris, Rom og et andet sted i Italien jeg ikke husker, i Euro Disney, på skiferie og andre sjove ting. Hun har grinet gennem hele uddannelsen har hun, det heldige asen!  Nu rejser hun så dertil d. 19 august og kommer hjem om 6 mdr. Lidt ærgerligt at hun ikke kan være der i de 6 kedelige vinter måneder men kommer hjem i den koldeste måned, men på den anden side kan denne august vel dårligt kaldes sommer...
På søndag skal vi holde surprise party for hende. Hendes mor, Ineke, laver indonesisk mad i stor stil og så bliver der sagt Tot Ziens (på gensyn) og de fleste har vel et lille stik af misundelse, selvom vi nok alle under pigen den fantastiske oplevelse. Jeg planlægger at lave en lille pakke til nødsituationer med en æske lakrids og tyggegummi, lidt penge m.m. så'n bare for sjov. Måske et fotos af familien hvis hun sku' få hjemve.
Til festen har jeg tilbudt at bage en kage, men jeg ved ikke om Ineke foretrækker at gøre det selv, hun er også bidt af køkkendillen. Hun underviser i Indonesisk madlavning i det lokale medborgerhus, og har foreslået at jeg skal gøre det samme med f.eks. danske småretter... men jeg ved ærlig talt ikke hvad der er af danske småhapser der kunne have hollændernes interesse udover frikadeller. Hvis jeg skal undervise skal det mere være i kagebagning. Det kunne de nu også trænge til, at få hjælp til fordi alt for mange her mener, at en pakke færdig mix giver en god kage...  jeg er meget uenig og synes at skal man bage selv skal det gøres fra bunden med gode ingredienser! Ellers kan det altså være lige meget.
Idag var min mor og jeg i den lokale Kruidvat (Krudttønden) som er en slags Matas, med alskens indenfor skønhedspleje med meget meget mere. De har super udsalg og alt hvad der allerede var nedsat var yderligere -50%. Jeg købte orange og pink plastik bestik til surprise partyet på søndag fordi det er nemt og er festligt i farverne, og så kostede bestik til 30 personer kun € 1.50!! Det er vel ca 11 DKK...  Jeg elsker et godt tilbud!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar