torsdag den 1. januar 2009

Belgiske vitser....



Hollændere har et eller andet med at belgiere er lidt småtumpet. Jeg tror det er i al godmodighed for deres vitser om dem handler mest om, at de ikke er for skarpe og de er sjældent ondskabsfulde. Jeg har selvfølgelig ikke hørt så mange vittigheder, men Henk kan en hel del så nogen har jeg da hørt. Min belgiske veninde, Pascale, har nu også en del grove vittigheder om hollænderne, så det går begge veje.

Een af mine favoritter er:
Der sad en tysker, en hollænder og en belgier og spiste frokost sammen øverst oppe på et stillads. Hollænderen åbnede sin madpakke og udbrød: HVA?! Ost igen! Jeg er så dødtræt af ost, det er det samme dag ud og dag ind! Hvis jeg har ost med imorgen springer jeg ud fra stilladset. Tyskeren lukkede sin madkasse op og sagde som sin kollega: HVA?! Pølse! Igen! Det er snart for meget! Pølse hver dag, jeg holder det ikke ud! Har jeg pølse med imorgen springer jeg også ud fra stilladset. Belgieren åbnede min madpakke, også han kiggede harmdirrende på indholdet: Peanutbutter! Igen! Jeg er så træt af peanutbutter, hvis det er på igen imorgen springer jeg ud fra stilladset.
Næste dag i frokostpausen åbner først hollænderen sin madpakke, det er desværre ost igen så han springer ud. Tyskerens madkasse indeholder som sædvanligt pølse så han følger sin kollega i døden. Belgieren lukker op for frokost pakken for at finde at han igen har peanutbutter på, så han springer også.
Til mindehøjtideligheden for de 3 døde kollegaer sidder enkerne og taler sammen; den hollandske frue siger: 'havde han dog bare sagt noget, så havde jeg lavet noget andet end ostemadder', den tyske kone siger: ' havde han med èt ord nævnt det så ville pølser være bandlyst fra madpakken', den belgiske kone siger så: 'jeg forstår det simpelthen ikke! I mange år har han smurt sin egen madpakke'...........
;-DDD
En anden vittighed der antyder at belgierne ikke er for skarpe er:
En belgier er på shoppetur i Holland og vil betale med sit plastikkort, han bli'r bedt om at indtaste sin kode i maskinen og da han trykker på knapperne siger han højt og tydeligt: 4, 4, 4, 4
Ekspeditricen tysser på ham: 'Scchh... alle kan jo høre hvad din kode er!'. 'Bare rolig' svarer belgieren ' de ved jo ikke i hvilken rækkefølge det er'........