lørdag den 17. november 2012

Kagen til svigermor

Min svigermor er græsenke i denne weekend og det er hun ikke vant til, så vi har vist alle været på besøg og hygge om hende. Jeg vidste at hun ville få mange besøg så jeg bagte en lagkage til hende som jeg ved hun kan li'; vanilje bunde lagt sammen med vanilje creme blandet med flødeskum og godt med jordbær i. Og så pyntede jeg den lidt festligt bare fordi jeg kan...;-D haha... nå, det var nu fordi jeg havde lyst til at prøve at lave den sådan og ikke fordi jeg ville vise mig overfor dem der kun kan røre en pakke kagemix sammen ;-)
Alle der har været på besøg har været tvunget til, at spise et stykke...
Den smagte skønt så det havde de vist ikke noget imod...

Jeg lavede en almindelig portion dej til lagkagebunde, fordelte det i en lille springform og en mellemstørrelse springform. Skar hver kage igennem og lagde dem som sagt sammen med creme og pyntede med flødeskum. Det ser ud som om man vil få en ENORMT stykke lagkage, men hvis man skærer et smalt stk. er det såmænd ikke værre end et almindeligt lagkage stykke.

6 kommentarer:

  1. Uhmmm hvor ser den lækker ud.. jeg havde spist med glæde, hvis jeg var kommet forbi din svigermor. :-)

    SvarSlet
  2. Tak, den var også lækker fordi der er så mange jordbær i, det letter på alt det fede fra creme og flødeskum.

    SvarSlet
  3. Den ser lækker ud, jeg ville også gerne smage..;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Kan desværre ikke sende dig et stykke for det vil nok være grøn/sort før det når Danmark. Men den var nem at lave så jeg kan da kun opmuntre til, at du laver den og glæder din familie... ;-) hihihi

      Slet
  4. Den ser superlækker ud - du er fantastisk til at lave kager :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! Flødeskum er en flot baggrund for jordbær, det ser festligt ud. Og sommerligt og det er jo dejligt med lidt sommer i November!

      Slet