onsdag den 30. maj 2012

Min hollandske altan - at fortryde eller ikke fortryde

Nu er der kommet liv på vores altan...blomsterliv. Som bekendt bor vi meget højt oppe, 13/14 etage alt efter hvordan man tæller (amerikanerne tæller det til 15. etage), så her er kraftig sol og til tider en stiv kuling hvilket kræver solide blomsterkasser og robuste blomster. Vi har erfaret at Pelargonier klarer sig bedst her på Mount Højhus ;-) 
I år har vi malet altangulvet... det har jeg allerede fortrudt for det blænder! Så har vi sat en palme og en birk ud bag bænken, det har jeg ikke fortrudt. Vi har også hængt en altankasse på glasvæggen indtil naboens altan med hængepelargonier...det har jeg ikke fortrudt endnu.
Jeg har fortrudt at jeg ikke købte et nyt altanbord da jeg så det sidste år, det ku' klappes halvt sammen og det var smart. Indtil jeg finder det lider vi med det blå plastikbord. Det er ikke kønt men det virker.

 
Vi døjer med duer her oppe. Jeg elsker fugle men vil altså ikke have duer på altanen. De bygger rede og hvis man lader dem gøre det kommer de igen år efter år. Duemøg er giftigt for menneskelunger så det er ikke godt når man skal rense det væk.  Da vores naboer har en due rede på deres altan er jeg bange for, at andre duer får den strålende idé at slå sig ned hos os i et ubevogtet øjeblik så derfor har jeg hængt kulørte klude op som blæser for vinden. Det har virket indtil videre, men hvor længe kan de blive ved med, at være bange for karkludene?

Så nu skal vi bare blive ved med, at have godt vejr så vi kan bruge vores blomstrende altan! Sol og sommer, tak!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar