tirsdag den 21. februar 2012

Der skal så lidt til...

Nu har jeg brokket mig rigeligt over hollændere der tillader sig, at blande sig i mit sprog, enten må jeg ikke tale engelsk med Henk eller også taler jeg for dårligt hollandsk.  Idag havde jeg en positiv oplevelse: Vi var nede i det lokale supermarked og handle ind og ledte forgæves efter en vare der viste sig, at være udsolgt. Det foregik på engelsk da samtalen jo kun var mellem Henk og mig, men pludselig er der en hollænder der siger til mig - på engelsk - Hvad er det I ikke kan finde? Og begynder at hjælpe os med at lede efter varen! På intet tidspunkt var der en sur mine over at det foregik på engelsk! Det hele varede et par minutter men det var det bedste på hele dagen!  Det er så lidt der skal til!
Bare det dog snart var forår!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar