torsdag den 23. juni 2011

Forandringer...


Henk i stuen.

Jeg overvejer at male eller andet... der skal bare ske noget! Henk får naturligvis nervøse trækninger når jeg begynder på den sang men han affinder sig med, at det sker en dag. Han kan ikke lide forandringer. Væggene i stuen og gangen er malet som de gamle egyptere gjorde... påstår Henk, med en slags voks der er smurt på væggene. I gangen har vi et egyptisk vægmaleri, det er ganske flot og sjovt så det vil selvfølgelig få lov at blive (sagde hun generøst) og så står der med hieroglyffer 'Henks hjem'... det er naturligvis ikke så heldigt nu da jeg også bor her ;-)

 Nå, det kan jeg nu godt leve med. Jeg truer ham for sjov med, at jeg vil skrive '& Mai-Britt' med en sort tusch... han smiler lidt nervøst over det.

Vi har ikke samme smag i farver. Alle ved jeg ÆLSKER turkis og orange m.m. Henk kan bedst li' forsigtige farver som en blid gul og de fleste blå nuancer. Jeg malede stærk rød, orange og lilla på et kæmpe lærred og slæbte det ind i stuen. Jeg ved ikke hvem der blev mest forskrækket over det; Henk eller Jakko. Men Jakko røg ud af buret og fløj ind i ruden af bar chok over den nye væmmelige ting der kom ind. Så for hans skyld bor maleriet nu i gæsteværelset,- til min mors store glæde for hun synes det er skønt! Henk undlod at løbe ind i vægge eller vinduer af skræk og rædsel men sagde dog lige ud, at han ikke synes om det.
Nu skal vi til Italien og der vil jeg se efter et billede/plakat af en art som måske kan falde i vores begges smag og så komme på væggen i stuen...
Jeg planlægger at male en væg i soveværelset, den bag hovedgærdet, i en varm og mættet gul farve. Tror det vil være flot. Jeg har indviet Henk i mine planer, han fik den der lille rynke ved siden af øjet der kommer når jeg taler om forandringer... stakkels mand.
Jeg klistrede noget pynt på indersiden af WC døren så man har noget kønt, at kigge på når man alligevel sidder der... jeg tror han er ved at vænne sig til det...eller også sidder han med lukkede øjne.